HADERŐ - Háború

A Republik játék hivatalos közleményei és a játékszabályok. Ha valami, akkor ez a kötelező!
Post Reply
User avatar
Cormac
játékvezető (avatar)
Posts: 1138
Joined: 2016. September 26., Monday 9:31
Contact:

HADERŐ - Háború

Post by Cormac »

****************************************
HÁBORÚ:
****************************************


A játékban a csaták, harcok és a háború alapvetően kétféle megközelítéssel zajlik.
Vagy általad mint játékos (JK) irányított főparancsnokság, vagy NJK parancsnokok által irányítottak lehetnek. Utóbbira leginkább akkor van szükség, ha te mint a nemzeted irányítója egyáltalán nem akarsz (vagy pl. inaktivitás miatt nem tudsz) a csatákkal és a harcokkal, sem a stratégiai döntésekkel foglalkozni. Ha így szeretnéd, akkor azt jelezd nekünk a haderő utasítás topikodban. Ebben az esetben a tábornokaid fogják megvívni a taktikai döntéseikkel a csatákat.

Amennyiben te irányítod a harcokat, azt elsősorban a haderős utasításokon keresztül teheted meg, de volt már rá példa, hogy MSN-en keresztül avatari körkapcsolásos módon lett lépésről lépésre (szerepjátékszerűen) megvívva egy csata).

Utasítások lehetnek (ezek az alapvető utasítások, ettől nyugodtan eltérhetsz, legyél kreatív!):
Célokra vonatkozó utasítások: területfoglalás, védekezés, felderítés, szabotázs, Black Ops (BO), légifölény, visszavonulás, logisztikai lépések
Utasításokra ötleteket a haderők részletes leírásánál is találsz.

Területfoglalás: Értelemszerűen megpróbálod elfoglalni a megadott területet.

Védekezés: Megpróbálod megvédeni a megadott területet. Minden egységnek ez az alapbeállítása.

Felderítés: katonai műholdakkal, drónokkal, kémrepülőgépekkel, speciális egységekkel végrehajtott olyan művelet, amelynek célja az, hogy az ellenséges erők létszámáról, erejéről, összetételéről az adott tartományban és /vagy taktikai ponton információkat szerezzél. Az eredményeket felhasználhatod te is, vagy akár egy szövetségesednek továbbadhatod. Mindkét esetben harci bónuszt kapnak az így támogatott csapatok.

Természetesen egy katonai műholddal végrehajtott felderítő tevékenységet sokkal nehezebben lehet leleplezni (komoly technikának kell a birtokában lenni). Míg a kémrepülőgépeket, drónokat, speciális egységeket adott esetben könnyebb felderíteni.
Ugyanakkor az eszközök, egységek mindig a KSZ szintjüktől és az elérhető technikáktól függően képesek csak az információk gyűjtésére, és a begyűjtött információk pontossága is ezeken múlik.
A játék elején lévő technikai szint miatt a műholdas felderítő rendszerek még szinte elérhetetlenek a többi fél számára, viszont sokkal pontatlanabbak, mint a helyileg bevetésre küldhető egységek.

Szabotázs: Kommandók képesek csak végrehajtani az ellenfél egysége, vagy infrastruktúrája ellen. Ezek támogatására bevethető egyéb használható eszköz, egység is.

Black Ops (BO): Titkosszolgálati hadműveletek, melyek az ellenség hátországának vagy egységeinek felderítésére, megzavarására, megsemmisítésére vonatkoznak. Ez speciális lehetőség, melyet BO akcióként, akár kommandósokat, vagy deszantosokat bevetve együtt lehet véghezvinni.

Légifölény: Ez az utasítás csak erre alkalmas repülőknek adható. Ezt kiadva keresni fogja az összes többi repülőlépet, amelyet megtámad és megpróbálja legyőzni. Mást nem tesz.

Visszavonulás: Bármelyik fél kiadhatja ezt az utasítást, ekkor az egységek elhagyják a küzdőteret, és visszavonulnak. Ezzel a csata befejeződik a visszavonuló számára.

Logisztikai lépések: Ide soroljuk az összes logisztikai utasítást. Ezek:
- Baráti egység megvédése abból a célból, hogy elmenekülhessen az adott területről (sérülés vagy más ok miatt).
- Másik egység logisztikai támogatása. Akkor használjuk ezeket, amikor azt szeretnénk, hogy egy adott körben egy másik egységnek megnövekedjen a mozgáspontja (jellemzően ezeket repülőgép-hordozók, vagy más légierő gépek, amelyek légiutántöltést végeznek egy másik baráti légiegységnek).
- Ellenséges terület logisztikai támadása. Ez az az eset, amikor célzottam az ellenfél logisztikáját (utak,hidak,repterek,kikötők,rádióadók,lokátorok) rombolását jelentik, akár egy BO akció támogatásával (pl deszantosok ledobásával).
- Baráti logisztikai objektumoknak (utak,hidak,repterek,kikötők,rádióadók,lokátorok) a kiemelt védelme. Ekkor saját elhárító egységek (jellemzően légelhárítók) települnek objektumok köré és megnövelik az objektumok fizikai őrzését is.


Ami számít a harcok eredményességénél (fontossági sorrendben):
- Az egységek tulajdonságai (támadás, védekezés, sérülés, KSZ, morál),
- az aktuális utasítások (célok, taktikák) és riadószintek (ha nem adsz taktikai utasításokat, akkor általános erővel számítjuk be az utasítások hiányát),
- környezeti elemek, terepviszonyok (ide számítva az időjárást, a terep nehézségét és az egység felderítettségét),
- egységek pozíció (az ellenséghez képest),
- random érték (a véletlenszerűség) és a titkosszolgálati akciók által esetlegesen járó bónusz.

****************************************
SÉRÜLÉS:
****************************************
Az egységek rengeteg ok miatt (harc, BO, természeti csapás, egyéb) elszenvedhetnek sérüléseket, melyek csökkentik az adott egység hatékonyságát. A sérüléseket százalékban mérjük és az állapot értékébe számít bele. A 0%-os állapot az egység teljes megsemmisülését jelenti.

Ameddig nem éri el a megsemmisülést az adott egység, addig van esély az egység sérüléseit elhárítani. Ez technika és élőerő felhasználását jelenti és tartalékba küldéssel majd javítással/újjászervezéssel tehető meg (lásd az Egységek állapota
résznél). Minden egység csak saját, vagy baráti területen gyógyítható fel teljesen. Tehát a sérült egységeket amint lehetséges, érdemes tartalékba helyezni és haza szállítani, ahol megkezdődhet a sérülés teljes elhárítása.

Sérült egységekre vonatkozó általános szabályok:
Egy komolyan sérült (25%-os állapotot elért vagy meghaladott) sereg vagy légierő majdnem teljesen mozgásképtelen, nem mozoghatnak és támadhatnak, de védekezhetnek. Csak úgy képesek elmozogni, ha van az adott területen egy másik baráti egység, aki fedezi a sérült egységek elvonulását/elszállítását. A sérült flották mozgása jelentősen lelassul .Esetenként képtelen eltávolodni egy adott területről, ilyenkor a többi egységhez hasonlóan ennek is baráti egység segítségére van szüksége az elhajózáshoz.
A flották csak saját vagy szövetséges kikötőben javíthatóak.
Ha hadi egységet javító területet elfoglalják, akkor az adott egység megsemmisül.
Post Reply