HADERŐ - Háború

A Republik játék hivatalos közleményei és a játékszabályok. Ha valami, akkor ez a kötelező!
Válasz küldése
Avatar
Cormac
játékvezető (avatar)
Hozzászólások: 522
Csatlakozott: 2016. szeptember 26., hétfő 9:31
Kapcsolat:

HADERŐ - Háború

Hozzászólás Szerző: Cormac »

****************************************
HÁBORÚ:
****************************************

Egy játékbeli kör (ami negyed évet ölel fel), két részből áll. Az első fele nagyjából valós időben is a kör első felének felel meg – tehát egy hetes körrel számolva pl. szerda estig tart az első fele a körnek.
A kör első felében lehet csak támadásra utasítást kiadni, míg védekezésre bármikor utasíthatod haderőidet. Azt, hogy a kör melyik részében vagy (azaz éppen támadhatsz-e), ha nem egyértelmű, akkor kérdezd meg az avataroktól.
Ha megtámadsz egy területet és ott nagyon gyorsan sikerül győzelmet elérned, akkor van rá lehetőség, hogy még abban a körben a következő területet is megtámadd!

A harcok és a háború kampányszerűen zajlik. Ez a következőt jelenti:

- A kampány célja
Minden játékosnak (JK-nak), aki meg szeretne támadni egy másik országot a támadás előtt meg kell határoznia a támadás elérendő célját. Ez lesz a Kampány elsődleges célja (I. cél).
Természetesen a védekező nemzet bármikor meghatározhat célt magának.

Elsődleges célok lehetnek:
területfoglalás, védekezés, felderítés, szabotázs, légifölény, visszavonulás

Jelentésük:
Területfoglalás: Értelemszerűen megpróbálod elfoglalni a megadott területet.
Védekezés: Megpróbálod megvédeni a megadott területet.
Felderítés: katonai műholdakkal, drónokkal, kémrepülőgépekkel, speciális egységekkel végrehajtott olyan művelet, amelynek célja az, hogy az ellenséges erők létszámáról, erejéről, összetételéről az adott tartományban és /vagy taktikai ponton információkat szerezzél.

Természetesen egy katonai műholddal végrehajtott felderítő tevékenységet sokkal nehezebben lehet leleplezni (komoly technikának kell a birtokában lenni). Míg a kémrepülőgépeket, drónokat, speciális egységeket adott esetben könnyebb felderíteni.
Ugyanakkor az eszközök, egységek mindig a KSZ szintjüktől és az elérhető technikáktól függően képesek csak az információk gyűjtésére és a begyűjtött információk pontossága is ezeken múlik.
A játék elején lévő technikai szint miatt a műholdas felderítő rendszerek még szinte elérhetetlenek a többi fél számára, viszont sokkal pontatlanabbak, mint a helyileg bevetésre küldhető egységek.

Szabotázs: Speciális egységek (kiemelt alakulatok (tengerészgyalogosok,ejtőernyősök,hegyivadászok) és a speciálisan kiképzett katonák (elit alakulatok, kommandók)) képesek csak végrehajtani ezt az akciótípust az ellenfél egysége, vagy infrastruktúrája ellen. Ezek támogatására bevethető még további eszköz, egység is.

Légifölény: Ez az utasítás csak erre alkalmas repülőknek adható. Ezt kiadva keresni fogja az összes többi repülőlépet, amelyet megtámad és megpróbálja legyőzni. Ekkor a gépek felszerelése levegő-levegő rakétákkal történik, másra tehát nem (vagy csak nagyon korlátozottan) alkalmas.

Visszavonulás: Bármelyik fél kiadhatja ezt az utasítást, ekkor az egységek elhagyják a küzdőteret, és visszavonulnak. Ezzel a csata befejeződik a visszavonuló számára.

**************
Másodlagos célok lehetnek (csak egy támadásnál jelölhető ki másodlagos cél, mivel ez nem kampánycél):
infrastruktúra rombolás, „nyersanyag alap” rombolása, épület rombolás, népirtás, fosztogatás, stb. (logikusan nagyon sok minden kiadható itt, egyeztess az avatarokkal)

A másodlagos célok csak akkor kerülnek végrehajtásra, ha egy adott taktikai pontot sikeresen elfoglalsz (tehát ha az elsődleges célod területfoglalás volt és azt sikeresen elérted).
A másodlagos célt csak a támadás kezdete előtti parancsban lehet meghatározni, később nem.

EGY HARC MENETE

0. taktikai kör Avatar része
Az adott tartományban taktikai pontokat hoz létre a játékvezető (avatar).
Ilyen taktikai pontok:
létező (IRL) repülőtér, kikötő, közúti és vasúti csomópont, ipari létesítmény, 50 ezernél nagyobb lélekszámú település, hegység, stb.
(Nagy segítség, ha már a támadási utasításod mellé belinkelsz egy külsős hivatkozást az adott területen található ilyen valódi célpontokról, hogy az avatar gyorsabban „felépíthesse” nektek a csatateret. Így akár arra is ráveheted (megbeszélést igényel), hogy egy olyan pont is taktikai pont legyen, amit TE szeretnél elfoglalni és ami amúgy esetleg nem lett volna az..)
Az így létrehozott pontoknak a birtoklása a cél, tehát minden félnek ezeket kell támadni, illetve védeni.
Az avatar amint létrehozta a „terepet”, leírja azt a résztvevőknek és elkezdődhet a 0. kör JK része

Tippek:
- Ezeknek a taktikai csatáknak nagy előnye, hogy jobban tudod befolyásolni a csatáidat, mint eddig bármikor. Ettől fogva csak valamennyi előnyt jelent az, ha az egységeid magasabb szintűek a másikénál, A Republik 9-ben már nagyobb szerepet kap a taktikai tudásod és akár egy amúgy majdnem veszett csatát is meg tudsz nyerni egy okos és szerencsés taktika megválasztásával.
- Egy jó helyezkedés, vagy egy taktikai pont elfoglalása például legalább olyan jelentőséggel bírhat, mint néhány veterán egység jelenléte. Természetesen az egységek összecsapásánál már az erőfölény dönt, de az addig vezető út nagyon hosszú lehet és rengeteg odafigyelést és taktikai döntést igényel.

0. taktikai kör JK része
Te is és a másik fél/felek is megkaptad a „terepet” (az összes taktikai ponttal), amire ebben a lépésben egy taktikai tervet kell készítened. Nem kötelező ezt megtenned, de abban az esetben az automata (NJK parancsnokod) fogja eldönteni ezeket.

Ekkor meg kell határoznod, hogy melyik taktikai pontot mivel támadod/véded. Ez sorsdöntő kérdés!
Ha te támadsz, akkor természetesen csak olyan egységet vethetsz be, amit előzőleg oda is mozgattál, azaz amivel támadsz (tehát máshonnan nem hozhatsz be a csatába egységeket)!

Figyelem, a minél pörgősebb játékmenet miatt -hogy a többiek se unatkozzanak- minden taktikai döntésre csak 1, maximum 2 IRL napod lesz!

Miután mindenki kiadta a taktikai utasításokat, kezdődhet a tényleges csata, az 1. taktikai kör.

1. taktikai kör - **** taktikai körig

Avatar lejátssza a csata aktuális lépéseit, a szabályok alapján figyelembe vesz minden értéket, és kidobja a taktikai pontok és küzdelmek eredményeit.
Ezután erről tájékoztatja minden résztvevőt és esetleg VH-t (világhírt) is készít róla.
Természetesen a harcokban sérülhetnek és megsemmisülhetnek egységek.

A taktikai kör zárásaként a friss helyzetnek megfelelően új taktikai utasításokat adhatsz meg a következő körre.

Avatar dönthet úgy, hogy a körváltásig hátralévő időbe belefér még egy forduló, ekkor jöhet a következő taktikai kör, melynek menete azonos az 1. taktikai körével.
Azonban Avatar dönthet úgy is, hogy a körváltásig hátralévő időbe belefér még plusz egy tovább támadás is egy szomszédos területre, mely esetben az új helyszínen a 0. taktikai körrel kezdődik meg a harc.

Amennyiben a taktikai kör után körváltásra kerül sor, úgy csatlakozhat újabb egység a küzdelembe, esetleg bekapcsolódhat új fél is a harcokba.

Bárhogyan is alakul, minden esetben a fentiek szellemében zajlanak a harcok addig, ameddig az elsődleges célokat maradéktalanul el nem éri valamelyik fél és nem marad kérdéses pont.

A harcon/csatán túlesett csapatok/egységek rangokat (tapasztalatot) kapnak. Minél magasabb ez a tapasztalat (rang) annál hatékonyabbak.
A sérüléseket, veszteségeket (ha nem semmisült meg egy adott egység), úgy a kampány végeztével (vagy tartalékba vonással) az egység feltölthető. Ekkor -a sérülés mértékétől függően- katona, valamint akár eco és KF ár is szükséges lehet.


Ami számít a harcoknál (fontossági sorrendben):
- Az egységek tulajdonságai (támadás, védekezés, tapasztalat, KSZ, morál),
- az aktuális utasításai (elsődleges célok) és riadószintje,
- környezete (ide számítva az időjárást, a terep nehézségét és az egység felderítettségét), pozíciója (az ellenséghez képest),
- random érték (a véletlenszerűség) és a titkosszolgálati akciók által esetlegesen járó bónusz.
Válasz küldése