Avatari Közlemények

A Republik játék hivatalos közleményei és a játékszabályok. Ha valami, akkor ez a kötelező!
Post Reply
User avatar
Cormac
játékvezető (avatar)
Posts: 1095
Joined: 2016. September 26., Monday 9:31
Contact:

Re: Avatari Közlemények

Post by Cormac »

Sziasztok,


Ismét "beesett" két pályázat, ők hétfő délben kapják meg, ha nem hívja ki őket versenyre.

Olaszország
- Csaboleon
Egyesült Királyság - LRobi pályázott (határidő: vasárnap: 15:00)
USA - Yusuf pályázott (határidő: hétfő: 12:00)
Ausztrália - Imperator pályázott (határidő: hétfő: 12:00)

Pályázat várható továbbá:
Kína
Oroszország
India
Észak-Korea

Korábban kiadott országok (jelen pillanatban, mivel nem kaptam még tőlük másik pályázatot, ezek foglaltnak tekinthetők):
Porta (Irán)
Trabant (Görögország)
fater39 (Németország)


C.
User avatar
Cormac
játékvezető (avatar)
Posts: 1095
Joined: 2016. September 26., Monday 9:31
Contact:

Re: Avatari Közlemények

Post by Cormac »

Sziasztok,

Az eddig megkapott pályázatok mindegyike jó, simán odaadom értük, még azzal együtt is, hogy felteszek szinte mindenkinek +1-2 kérdést csak úgy tisztázásképpen)... ;)

Ma ismét érkezett két pályázat, íme:

Olaszország - Csaboleon
Egyesült Királyság - LRobi pályázott (határidő: vasárnap: 15:00)
USA - Yusuf pályázott (határidő: hétfő: 12:00)
Ausztrália - Imperator pályázott (határidő: hétfő: 12:00)
India - Trabant (határidő: kedd: 12:00)
Oroszország - Nightwolf (határidő: kedd: 12:00)

Pályázat várható továbbá (erről tudok, de persze lehetnek változások):
Kína
Észak-Korea

Korábban kiadott országok (jelen pillanatban, mivel nem kaptam még tőlük másik pályázatot, ezek foglaltnak tekinthetők):
Porta (Irán)
fater39 (Németország)

Még egy fontos kérdés: Magyarország ezennel vissza lett vonva, AZAZ NEM PÁLYÁZHATÓ, Budapest marad NJK irányítás alatt.

C.
User avatar
Cormac
játékvezető (avatar)
Posts: 1095
Joined: 2016. September 26., Monday 9:31
Contact:

Re: Avatari Közlemények

Post by Cormac »

Sziasztok,

Az Egyesült Királyság délben fixálódott, LRobi megkapta Londont.

Olaszország - Csaboleon
Egyesült Királyság - LRobi

USA - Yusuf pályázott (határidő: hétfő: 12:00)
Ausztrália - Imperator pályázott (határidő: hétfő: 12:00)
India - Trabant (határidő: kedd: 12:00)
Oroszország - Nightwolf (határidő: kedd: 12:00)

Pályázat várható továbbá (erről tudok, de persze lehetnek változások):
Kína
Észak-Korea

Korábban kiadott országok (jelen pillanatban, mivel nem kaptam még tőlük másik pályázatot, ezek foglaltnak tekinthetők):
Porta (Irán)
fater39 (Németország)

C.
User avatar
Cormac
játékvezető (avatar)
Posts: 1095
Joined: 2016. September 26., Monday 9:31
Contact:

Re: Avatari Közlemények

Post by Cormac »

Sziasztok,

USA-ra és Ausztráliára nem érkezett újabb pályázat, így ez a két ori is ki lett osztva és itt a fórumon a jogok már be is lettek állítva.

Olaszország - Csaboleon
Egyesült Királyság - LRobi
USA - Yusuf
Ausztrália - Imperator

India - Trabant (határidő: kedd: 12:00)
Oroszország - Nightwolf (határidő: kedd: 12:00)

Pályázat várható továbbá (erről tudok, de persze lehetnek változások):
Kína
Észak-Korea

Korábban kiadott országok (jelen pillanatban, mivel nem kaptam még tőlük másik pályázatot, ezek foglaltnak tekinthetők):
Porta (Irán)
fater39 (Németország)

C.
User avatar
Cormac
játékvezető (avatar)
Posts: 1095
Joined: 2016. September 26., Monday 9:31
Contact:

Re: Avatari Közlemények

Post by Cormac »

Sziasztok,

Fater39 pályázott Észak-Koreára, versenybe szállni szerda délig lehet.

Olaszország - Csaboleon
Egyesült Királyság - LRobi
USA - Yusuf
Ausztrália - Imperator

India - Trabant (határidő: kedd: 12:00)
Oroszország - Nightwolf (határidő: kedd: 12:00)
Észak-Korea - fater39 (határidő: szerda: 12:00)

Pályázat várható továbbá (erről tudok, de persze lehet változások):
Kína - Porta (eddigi Irán)

C.
User avatar
Cormac
játékvezető (avatar)
Posts: 1095
Joined: 2016. September 26., Monday 9:31
Contact:

Re: Avatari Közlemények

Post by Cormac »

Sziasztok,

Friss állás:
Kiosztott országok:
Olaszország - Csaboleon
Egyesült Királyság - LRobi
USA - Yusuf
Ausztrália - Imperator
India - Trabant
Oroszország - Nightwolf

Észak-Korea - fater39 (határidő: szerda: 12:00)

Pályázat várható továbbá (erről tudok, de persze lehet változások):
Kína - Porta (eddigi Irán)

C.
User avatar
Cormac
játékvezető (avatar)
Posts: 1095
Joined: 2016. September 26., Monday 9:31
Contact:

Re: Avatari Közlemények

Post by Cormac »

Sziasztok,

Friss állás:
Kiosztott országok:
Olaszország - Csaboleon
Egyesült Királyság - LRobi
USA - Yusuf
Ausztrália - Imperator
India - Trabant
Oroszország - Nightwolf
Észak-Korea - fater39


Pályázat várható továbbá (erről tudok, de persze lehet változások):
Kína - Porta (eddigi Irán)

C.
User avatar
Cormac
játékvezető (avatar)
Posts: 1095
Joined: 2016. September 26., Monday 9:31
Contact:

Re: Avatari Közlemények

Post by Cormac »

Sziasztok,

Kínából még nem érkezett meg a pályázat, arra még várunk.
A weben viszont lesznek változások. Mivel a mostani állás -mivel szinte mindenki orit vált- egyfajta újraindulásra ad lehetőséget, a múlt héten előkerestem a régi Republik 4-es táblázataimat és összehasonlítottam a mostaniakkal. Akkor is 2000-ben kezdtünk és úgy tűnik az adatok pontosabban voltak, mint most. Az összes ország adata mostantól az R4-es játékból indul ki, és már meg is kezdtem a felrögzítéseket (Olaszországé már meg is van és mivel Csaboleon nem váltott országot, nála az eddigi munkája (fejlesztések és változások) arányosan figyelembe lettek véve).

Eco-ban tértünk el leginkább a régi adatokhoz képest, az akkorihoz képest kb 100x-os az eco nagyságrendje (általában csak pár száz, ezer eco-val játszottunk) és a weboldal is eleve nagyobb nagyságrendben számol.
Az új/régi adatok azt is jelentik, hogy a szabályban kiírt "Egy játékbeli eco kb. félmillió amerikai dollárnak felel meg." tétel mostantól nem igazán mondható kőbe vésettnek.


C.
User avatar
Cormac
játékvezető (avatar)
Posts: 1095
Joined: 2016. September 26., Monday 9:31
Contact:

Re: Avatari Közlemények

Post by Cormac »

Sziasztok,

No egy gyors szavazásra van szükség, melyet már ki is írtam az új Szavazások topikba.

Ugyanis a kis országoknál rendben voltak az egységek darabszámai, kezelhető szinten voltak...de így, hogy a legnagyobb országokat is ki lehet kérni, például az USA-nak már 250 feletti lett az egységeinek a száma, amit egyesével, itt a fórumon kell kezelni.
A táblázatom okos, tudja kezelni, hogy kevesebb egységekkel játsszunk, így régen pl 100 körülire lett korlátozva a legnagyobbaké....ezzel együtt a kisebb oriknak is arányosan kevesebb egységük volt.

Tehát adja magát a kérdés, mennyi legyen maximum az egységek száma a játékban / ország?

A szavazás 24 órás, függetlenül attól, mennyien válaszoltok, megszületik a döntés.

Irány a szavazás topik!

C.
User avatar
Cormac
játékvezető (avatar)
Posts: 1095
Joined: 2016. September 26., Monday 9:31
Contact:

Re: Avatari Közlemények

Post by Cormac »

Sziasztok,

Alakul a szavazás, eszerint töltöm fel az országokat a webre...már készen* vannak:
Olaszország - Csaboleon
Egyesült Királyság - LRobi
Amerikai Egyesült Államok - Yusuf
Ausztrália - Imperator

* A haderőket még át kell néznem náluk is (+módosítani), addig ameddig nem vagyok teljesen készen, addig senki nem mehet fel. :)

C.
User avatar
Cormac
játékvezető (avatar)
Posts: 1095
Joined: 2016. September 26., Monday 9:31
Contact:

Re: Avatari Közlemények

Post by Cormac »

Sziasztok,

India is fel lett töltve, haladunk. :)

Frissítettem a gazdasági szabály egy részén:
Eco: a játék általános „pénzneme”, közgazdasági szempontból pedig leginkább a szolgáltatási szektor, a pénztartalékokat és a más országokban lévő befektetések hasznát jeleníti meg. Szinte minden fejlesztéshez szükséges, és mindenki (a lakosság, a gazdaság, a hadsereg) fogyaszt belőle valamennyit. 50 játékbeli eco kb. 1 millió amerikai dollárnak felel meg.

Élelem: a lakosság fogyasztja. Egy egységnyi játékbeli élelmiszer nem fix tömeget vagy pénzértéket, hanem adott mennyiségű tápértéket (durván százmilliárd kilokalóriát) jelképez.

Energia (vagy becenevén: olaj): mindenféle primőr energiaforrás ide tartozik, beleértve a földgázt, a kőolajat, a szenet, valamint a nukleáris és megújuló erőművek villamosenergia-termelését. (A szénerőművek termelését nem számoljuk még egyszer el.) A gazdaság, a lakosság és a hadsereg is nagyban fogyasztja.

Nyersanyag (vagy régi nevén: érc): ide sorolunk mindenféle anyagot, ami iparcikkek vagy épített struktúrák előállításához szükséges, pl. fémércek, más ásványi anyagok, faanyagok, textilipari alapanyagok, gumi stb.

Iparcikk (vagy becenevén: luxuscikk): mindenféle gyártóipari késztermék, pl. járművek, műszaki cikkek, háztartási berendezések, ruházat… A legtöbb beruházáshoz szükség van rájuk, és a lakosság is nagy mennyiségben fogyasztja őket.

Katonai felszerelés (röviden: KF): fegyverek, lőszer, fegyverrendszerek, járművek és általában mindenféle felszerelés és műszaki berendezés, amit a katonaság használ.
C.
User avatar
Cormac
játékvezető (avatar)
Posts: 1095
Joined: 2016. September 26., Monday 9:31
Contact:

Re: Avatari Közlemények

Post by Cormac »

Sziasztok,

Végeztem minden játékos ori haderejével, már csak átnézek 1-2 dolgot, aztán (holnap) adom a webes eléréseket.
A piac (VP) nem 100% hogy holnap nyit, de számítsatok rá, hogy drágábbak lettek az árak (300 körüli a normál termékek középára és 600 a KF-é).
No a lényeg, hétvégén már tudtok kezdeni játszani a weben is....

Jövő héten még kell tesztelnem picit, de fél gőzzel már leszek.

C.
User avatar
Cormac
játékvezető (avatar)
Posts: 1095
Joined: 2016. September 26., Monday 9:31
Contact:

Re: Avatari Közlemények

Post by Cormac »

Sziasztok,

A webet megnyitottam és mindenkinek kiírtam a hozzáférését a privát topikjába.
A VP is nyitva van, jó hétvégét ha nem lennék, hajrá!


C.
User avatar
Cormac
játékvezető (avatar)
Posts: 1095
Joined: 2016. September 26., Monday 9:31
Contact:

Re: Avatari Közlemények

Post by Cormac »

Sziasztok,

- A következő körváltásra érzésem szerint két hét múlva, a március 4-ei héten fog sor kerülni, mivel Kínára is még várunk és van még egyéb teendő is. Így tudtok tervezni...



- Bővült a haderős szabály:
EGYSÉGEK MEGSZÜNTETÉSE, KONZERVÁLÁSA

Időnként, ha nem tudsz eladni haderőt, de a fenntartása túl drága, akkor szükség lehet az egységek konzerválására, vagy leszerelésére. Egységek konzerválásakor, vagy leszerelésükkor (megszüntetésükkor) a legnagyobb előny lehet, hogy csökken a Hadügyminisztériumod HP szükséglete, legnagyobb hátrány pedig a bevethető egységek csökkenése.

- páncélos hadosztály / vadász ezred / stratégiai bombázó ezred esetén a lekonzervált egységek megjelennek neked a "TÁMOGATOTTAK" listában a haderő lapodon, azaz technikailag "eladod" a lekonzervált haderőket. Így ami haderőt az NJK országnál látod, az mind ilyen lekonzervált állapotú egység.

Feltétele:
A lekonzerválás egyetlen feltétele, hogy egy megfelelően száraz helyen kell ezt megtenned, ami általában sivatagos helyet jelent. Ilyen helyet neked kell keresned az országodban, vagy baráti országgal megegyezve is "szerezhetsz megfelelő helyet). Ha még nincs ilyened (de megfelelő környezet adott), akkor egy kis projekt keretében létre kell hoznod egy megfelelő méretű, biztonságosan elkerített és őrzött raktárat (bár szabadban lesz, hívhatjuk raktárnak). A projektnek hála lesz egy ilyen helyed, amelyet őriznek a katonák és más egységeket is küldhetsz konzerválni, vagy akár bérbe adhatod a lehetőséget egy baráti országnak is.

A konzerválás Hatásai:
A konzerválással értelemszerűen felszabadulnak a feladatok alól kiképzett katonák, ez az élőerő azonnal megjelenik a Hadügyminisztérium kötelékében, mint kiképezhető élőerő. Ezen felül haderő morál változást (+/-), HP pontot, esetleg némi +KF-et jelenthet, de akár valamilyen mértékű leszerelési hullámot (munkanélküliség emelkedése) is elindíthat az egységek lekonzerválása. A helyet, ahol a lekonzervált (tartósított) eszközök pihennek, a helyi katonaság őrzi.

Az így "jegelt" egységeket bármikor újra hadrendbe állíthatod, vagy akár el is adhatod másnak. Az újra bevethetőség időbe, élőerőbe, HP pontba mindenképpen, de esetenként KF-be is kerülhet. Ezek mértékéről avatar dönt, amikor megadod, hogy pontosan melyik egység/ek/ről van szó (id és egység név).
Az újra bevethetőség maximum annyi körig tart, amennyi egy adott típusú új egységed kiképzése lenne. A pontos időt is mindig esetenként, az avatarok szabják meg.
A jegelt egységeket az eladásukkor is hadrendbe kell állítani, ami történhet a vásárlónál, de a feltételek nagyjából a fentiek.

Leszerelés
Az egység megsemmisítésekor az egységeken szolgáló élőerő átkerül a Hadügyminisztériumhoz és ott "Kiképezhető élőerő"-ként jelenik meg, valamint HP-t és KF-et ad (ezeknek a mértékét avatar szabja meg), valamint esetenként némi ércet is jelenthet.

- flotta / tengeralattjáró / repülőgép hordozó
Konzerválásuk nem lehetséges, eladni, illetve leszerelni lehet őket. Szétbontásukkor az egységeken szolgáló élőerő átkerül a Hadügyminisztériumhoz és ott "Kiképezhető élőerő"-ként jelenik meg, valamint HP-t és KF-et ad (ezeknek a mértékét avatar szabja meg), valamint esetenként némi ércet is jelenthet.

- gyalogság / kommandó osztag
Értelemszerűen ha már nem kell és eladni sem tudod, akkor csak leszerelni lehet őket, ekkor az egységekben szolgáló élőerő átkerül a Hadügyminisztériumhoz és ott "Kiképezhető élőerő"-ként jelenik meg, ezen felül HP-t és némi KF-et is jelenthet a leszerelésük.


C.
User avatar
Cormac
játékvezető (avatar)
Posts: 1095
Joined: 2016. September 26., Monday 9:31
Contact:

Re: Avatari Közlemények

Post by Cormac »

Sziasztok,

Tegnap este lezártam a webet, mert a csúszkáknál egy csúnya hibát fedeztem fel.

Újra gyúrtam a képleteket, így lettek változások:

- játszható lett a csúszkás rész is, a hiba (ami a hétvégén jelentkezett) javítva lett
- a kutatási csúszka ára is csökkent, így a 2%-os támogatás kevesebb eco-t jelent (mivel nagyjából a beletett eco számít a kutatások haladásában, nyugodtan támogassátok annyival, amennyivel adott körben tudjátok, a 100% itt a maximálisan ráfordítható támogatást jelenti)

C.
Post Reply