Segítség a webes felület használatához

A Republik játék hivatalos közleményei és a játékszabályok. Ha valami, akkor ez a kötelező!
Post Reply
User avatar
Cormac
játékvezető (avatar)
Posts: 1138
Joined: 2016. September 26., Monday 9:31
Contact:

Segítség a webes felület használatához

Post by Cormac »

Webes felület

A webes felület elérhetősége: https://2100.hu

Országotok gazdaságát, tudományos projektjeit és – részben – katonaságát és titkosszolgálatait az erre szolgáló webes felületen menedzselhetitek. Alapvetően minden adatváltozás az országodban utólagosan lesz összesítve, azaz nem tudod meg azonnal, milyen hatása lett pl a fejlesztésednek ((csak a fejlesztett terület értékének változását láthatod, azt nem hogy a gazdaságra ennek milyen hatásai lesznek).

Lássuk az egyes menüpontokat és ***--al jelölve, hogy hol, mire figyelj különösképpen.

BELPOLITIKA (almenüben a Pénzügy névre kattintva térhetsz ide vissza)
Itt tekintheted meg az ország általános állapotát összefoglaló statisztikai adatokat, illetve menedzselheted a belügyeket és a szociális ügyeket.

Elérhető információk a Belpolitika felületen:
• Alapvető országadatok (kormányzati és gazdasági rendszer, népesség, GDP stb.)
• Gazdasági mutatók (stabilitás, morál, korrupció, infrastruktúra, tudományos és humán szint, iparágankénti ISZ, recessziós szint, alapok stb.)
• Alapvető katonai és titkosszolgálati alapok (riadószintek, KSZ-ek stb.)
• Iparágankénti termelés, fogyasztás, mérleg, kereskedelem mérlege
• Régiók adatai

***Ezen az oldalon a legfontosabb az oldal alán található "Tervezett induló" oszlopban felsorolt költségvetésed (sárga háttérrel), ezek közül egyik se legyen negatív!


A Belügy almenüben állítható be a különféle biztonsági szervek (a rendőrség, a parti őrség/vizirendészet, a határőrség, a katasztrófavédelem vagy a járványügyesek) riadószintje, öt fokozatban kéktől a vörösig (kék,zöld,sárga,narancs,vörös).
***Ezen kívül itt láthatod a legegyértelműbben a Hadügyminisztérium aktuális költségvetését, azaz a Hadügyi Pontjaidat (HP) amelyre fokozott figyelemmel kell lenned.

A Társadalom almenüben állítható be, mennyi pénzt költesz szociális kiadásokra, kutatás-fejlesztésre és a védelmi büdzsére. A csúszkákat korlátlanul módosíthatod, nincsen költsége és csak a kör végi állapotok számítanak. Itt láthatod a beállítás alapján keletkező HP pontokat, ezzel az értékkel növekszik majd meg a következő körre a Hadügyminisztériumod költségvetése (HP pont), amiből a hadügyed költekezik.

Amikor változtatod a csúszkák értékét, akkor (mentéskor) az "Összesített Mérleg"-ed értéke is változik, erre érdemes figyelned. (Tipp: mivel költség nélkül bármennyiszer állítgathatod, érdemes próbálgatni, hogy mi lenne a legjobb a céljaidhoz. Az utolsó beállítással fog indulni a következő kör is, tehát ha jól beállítod egyszer, akkor később elég csak ránézned és gyorsan végiggondolnod, hogy megfelelő-e még a beállított érték.)
Kutatás & Fejlesztés (K&F) ráfordítás mértéke: Magas beállításnál hatékonyabbak a kutatások. Az ide elköltött eco összegek a gazdaságod fejlettségétől függő mértékben adnak Kutatási Pontokat (innovációt), amelyből az államilag támogatott kutatások fejlesztései gyorsabban haladhatnak. Beállíthatod: 0-100%-ig, ahol a 100% az elérhető legnagyobb kutatási támogatást jelenti az országodban, míg a 0%-os támogatás megvonja az állami támogatást. Azonban ekkor sem áll le teljesen a fejlesztés, csupán egyre jobban lelassul a folyamatos pénzhiány miatt, de a magánszektorban folyamatosan történik a kiválasztott technológiák fejlesztése.
Tipp: Figyelj oda, hogy ha van beállítva támogatás a K&F szektorra, akkor mindig legyen aktív kutatás is (lehetőleg legalább 1-2), amelyek fel tudják használni a pénzeket! A befizetett támogatások, amelyek nem "költődnek el" ténylegesen a kutatásokra, azok a pénzek végleg elvesznek!
Hadügyminisztériumod költségvetésére fordítandó tétel: Ezzel töltheted fel a "Hadügy" zsebét pénzzel, ami a biztonságpolitikai kiadásokra kell. Az ide elköltött eco összegek a gazdaság fejlettségétől függő mértékben adnak HP (Hadügy Pont)-ot, melyből fenntartod, fejlesztheted és bővítheted a haderőidet. A működéshez szükséges Katonai Felszerelés (KF) mennyiséget a hadügyminisztériumod ebből a zsebből fedezi, neked nem kell külön a fenntartásra KF-el számolnod (de fejlesztésekre és egyéb dolgokra igen). A hadügyre egyszer befizetett pénzt már nem veheted vissza, azt csak a hadügyminisztériumod használhatja fel. A katonai szövetségek megszabhatják, hogy mennyi legyen a Hadügyre fordított %, ez pl. a NATO tagoknál már a játék elején 2%.
Tipp: Érdemes minden körben figyelni a hadügyed zsebére, mert ha az adott körben biztosan elegendő pénze van már a hadügyednek, akkor az ott felszabaduló pénzt (ha lejjebb állíthatod) abban a körben érdemes lehet kutatásra, vagy szociális támogatásokra költeni. De nagyon figyelj oda, hogy mindig legyen a kör végén elegendő pénze a hadügyednek, különben az országodban komoly gondok adódhatnak!
Szociális kiadások támogatása: Ezzel állíthatod be, hogy mennyi plusz fogyasztást finanszíroz a lakosoknak az állam (vagy éppen mennyit vesz el a gazdaságból). A korábban befizetett eco értékekkel minden körben többet fogyaszt a lakosság. Az előző körben beállított mértékhez 0-ra kell állítanod a csúszkát. Ha negatív az eco, akkor az neked most +bevételt jelent, de esetlegesen szociális gondot is okozhat (az országod berendezkedésétől függően). A Szociális kiadásokra költött eco hatással van arra is, hogy az országban lévő migránsok mennyire gyorsan képesek munkaképes lakossággá válni (nem integrálódni, mert az más kérdés, csak megjelenni a munkaerő piacon).

GAZDASÁG
A gazdasági adatok összegzésén túl ebben a menüben csökkentheted az államadósságodat (egyszerű befizetéssel). Minél nagyobb az államadósságod, annál több a fizetendő kamat is, ami minden körben az eco kiadásaidat növeli. fejlesztheted a gazdaságot és az ország különböző régióit, illetve alakíthatod a kereskedelmi kapcsolatokat.

Fejlesztés
Itt fejleszthetőek a gazdasági fejlettség fő mutatói: az ipari szintek (ISZ), a morál, a korrupció, az infrastruktúra, a humán szint és a tudományos szint; valamint a hadsereg, a haditengerészet és a légierő (gyártási) katonai szintje (KSZ).
A legtöbb fejleszthető szintnél van azonban egy korlát is, amely fölé/alá nem tudod fejleszteni az adott szintet (előbb az országodnak kell még tovább fejlődnie, ugyanis ahogy fejlődik az országod, úgy fognak nőni ezek a korlátok is).
A Stabilitás az egyetlen olyan érték, amit nem lehet projekttel fejleszteni, mert azt csak diplomáciával, szerepjátékkal lehet.
Korábbi játékokban sokszor előjött az a tévedés, hogy az infrastruktúra értéke %-ot jelent. Itt szeretném eloszlatni ezt a homályt, ugyanis a fejleszthető szintek közül egyedül a korrupció a százalékos érték, minden más csak egy érték, ami megmutatja az adott kérdés fejlettségét. Tehát röviden: az Infrastruktúra (is) növelhető 100 fölé.

Egy klikkelés valamely szektor fejlesztésére 90%-os valószínűséggel +1 ponttal növeli meg az adott szektor fejlettségét, 5%-ban nem sikerül a fejlesztés és 5%, hogy +2 ponttal növeli meg.

A katonai szintek (KSZ) fejlesztése majdnem minden esetben +1 szintet jelent (5% esély itt is van, hogy sikertelen és egy fejlettségtől függő nagyon minimális esély, hogy két szintet ugrik).
A katonai szintek (KSZ) fejlesztésének minden 10. szintje (10,20,30,stb) egy generációs ugrást is jelent, ennek fejlesztése külön projektben történik (fórumon kérdezz rá, amikor szeretnéd fejleszteni).

Minden fejlesztés 8 akciópontodba kerül, ami a kormányzat általános politikai tőkéjét és szakpolitika-előkészítő és -végrehajtó kapacitását mutatja.

***Ezen az oldalon nagyon kell figyelni, ugyanis egy klikkelés egy fejlesztésen azonnal elindítja azt és itt NINCS MENNYISÉGI KORLÁT, azaz nem számít, hogy az országodban van-e megfelelő mennyiségű pénz vagy nyersanyag, a fejlesztés mindenképpen levonódik! Így -ha nem figyelsz, vagy ha többször klikkelsz-, nagyon könnyen tönkre teheted az országodat és akkor kör végével máris ország nélkül találhatod magad!! Azt javaslom, hogy ha ráklikkelsz egy fejlesztésre, mindig várj, amíg eredményt nem kapsz (vagy minimum 5-6 másodpercig)! Normál esetben (rendes net mellett és Firefox böngészőben) szinte azonnal megérkezik az eredmény.

Projektekhez befizetésekhez
Szintén itt, az oldal alján fizethetsz be különleges projekteket, amelyeket előzőleg a fórumon megbeszéltél az avatárokkal. Ezek a projektek olyan beruházásokat jelenítenek meg, amelyek az automatikus, „gombnyomogatós” fejlesztéssel nem modellezhetőek le, így viszont hatalmas szabadságot nyer a játék.

A projektek elküldésének van egy kezelési költsége: az országtól függően valamennyi eco (ki van írva).


Régiók
Ebben az almenüben láthatod az országod gazdasági erejének régiók szerinti megoszlását. Minden régiót egy-egy nagyváros neve jelenít meg; ezek az adott nagyvárost és tágabb térségét képviselik. Ha csak az első városodnál látsz adatokat és a többi szám nulla, akkor az elsőnél látható adatok mindig a teljes nemzeted adatait jelentik és a regionális lebontás még nem lett beállítva. Jelezd az aviknak a fórumon, illetve segíthetsz is lebontani (reálisan)!

Ugyanitt jelennek meg az egyes régiókban lévő „épületek” listája. A játékban nem minden létező épület és építmény jelenik meg ilyenképpen (a legtöbb gyár, laktanya, irodaépület, lakóház stb.) az alapok, infrastruktúra és más absztrakt mutatók részeként jelenik meg. A játék csak az ilyen mutatók által nem reprezentált, vagy egymagukban különös stratégiai jelentőséggel bíró építményeket jeleníti meg „épületként”.

Ebben az almenüben építhetsz újabb épületeket. Ez a funkció egyelőre nem működik; a „Fejlesztés” almenüben lévő „projektek” részt használhatod erre a célra az avatárokkal megbeszéltek alapján (ha van elképzelésed mit szeretnél építeni, beszéld meg az avikkal).


Kereskedelem
Itt küldhetsz és fogadhatsz el kereskedelmi ajánlatokat más országoktól, illetve használhatod a világpiacot.

Ajánlat elküldésekor az infrastruktúrád fejlettségétől függő azonnali, egyszeri eco árat kell fizetned, valamint további költséget is fizetned kell, ha az ajánlat titkos. Ajánlatok elküldése akciópontba is kerül. (mindnek az értékei láthatóak a weboldalon)

A Világpiac-ot is itt találod meg. A világpiaccal szimuláljuk az összes Nem Játékos (NJK) nemzet gazdasági lépéseinek összességét. A saját szállítási kapacitásod mértékétől függően vásárolhatsz és eladhatsz a világpiacon. Az árak nyilvánosak és itt nem lehet alkudni (ha alkudni szeretnél, keress meg valakit JK-JK kereskedelemmel.

A „Nemzetközi publikus kereskedelmek” alatt más országok nem titkosított kereskedelmi ügyleteit tekintheted meg. Ha nem szeretnéd itt látni a saját üzletedet, akkor az elküldéskor pipáld ki a titkosítást.

KUTATÁS

Itt irányíthatod, hogy a Kutatás & Fejlesztés (K&F) ráfordításnál elköltött összegek, mely technológiák kutatásainál legyenek automatikusan elköltve.
Minden technológia, ami kutatás alatt van, azt támogatod és mindegyik amelyik nincs, azt nem támogatod.
Mindig körváltáskor derül ki, hogy egy kutatást sikerült-e befejezned vagy még nem, illetve körváltáskor számolódik el a K&F támogatás is.

A folyamatban lévő kutatásoknál a színekből sejtheted, hogy hol tart a fejlesztés: kék – kezdeti állapot; narancs – közepes; piros – közel a cél.
A technológiáknál az "info" fülre kattintva megnézheted a róla elérhető információkat (A technológiák leírása idő hiányában nincs mindenhol készen, de a lényeg mindig érthető).
Értelemszerűen a technológiák melletti ikonra kattintva tudod elindítani/leállítani az adott technológia kutatását is. Ha egy már technológiát elkezdtél kutatni és leállítod, akkor az addigi kutatásod nem veszik el, amikor legközelebb elindítod, akkor ismét onnan fogják folytatni! Ezzel a módszerrel befolyásolhatod, hogy mely technológiák a fontosak neked.
A kifejlesztés mindig körváltáskor történik és a körváltáskor avatar állítja be a hatásokat manuálisan, erről ő automatikusan külön értesítést kap.

***De figyelj oda, hogy mindig legyen legalább 1 technológia kutatás alatt!

A „Nemzetközi programok” almenü egyelőre nem működik; az országok közti tudományos együttműködésre egyelőre használjátok a bevett diplomáciai csatornákat és a „projekt” funkciót az avatárokkal egyeztetve.
***Ha eléggé megbízol a másik játékosban és nem hagy cserben (folytatja a játékos és várhatóan baráti ország marad), akkor érdemes kutatási paktumokat kötni egymással, mivel ezek mindkét országban segítik (tudományos szinttől függően) a kutatásokat (konkrétan az innovációt segítik, amitől gyorsabban haladnak a kutatások).

A „Technológiai háló” az, aminek a neve mutatja. Itt láthatod a Republikban kifejleszthető teljes technológia "hálót". Minden a képen megtalálható technológia, több mint háromszáznegyven darab, már elérhető és kifejleszthető a játékban (a technológiák feltételrendszere is eszerint működik), de a változtatás jogát azért továbbra is fenntartjuk magunknak. ;)


HÍRSZERZÉS
Adhatsz utasításokat a titkosszolgálataidnak. Egy új hírszerző (BO) akció elküldése minden esetben azonnal 2 akciópont elköltését is jelenti. Az akció elküldése után átnézzük, és alaposan átgondoljuk mit szeretnél.

Az akcióról a fórumon lévő topikodban beszélünk, az eredményeket is elsősorban oda kapod majd meg (de a webre az akcióhoz is be szoktuk írni a lényeget).
Az általad ajánlott BO pontokból tudjuk felmérni, hogy mekkora akciót szeretnél.

1-2 pont elég szokott lenni egy kisebb akcióhoz, de egy komplexebb munkához már 5-6 is kevés lehet.
Amint "beáraztuk" az akciót, azaz beállítottuk, hogy miből mennyibe kerüljön, az akció visszakerül hozzád és az akció részleteibe belépve el kell azt fogadnod. Ha kérdésed lenne ekkor, azt a topikodban felteheted. Csak az elfogadásoddal kezdődik meg az akció!
Minden titkosszolgálati akció a "rendes" működésen felüli akciót jelent, ezért plusz költséget jelenthet neked. Ilyen plusz költségek nem csak az akció elindulásánál, hanem akár az akció folyamata közben is előfordulhatnak, ilyenkor ameddig nem rendezed a költségeket (azaz nem fogadod el a költségeket ugyanúgy, mint az induláskor), az akció is leáll. Az új felmerülő költségekről értesítést kapsz a BO menüben és a fórumon is.

Minden saját BO akciód megjelenik itt a weboldalon, illetve a fórumod privát részében is a titkosszolgálatnál. Elsősorban a fórumon küldjük az új információkat az akciókról, az új utasításokkal tegyél te is így.

Minden titkosszolgálati riadószint állítás azonnal 1 akciópont elköltését is jelenti.

A titkosszolgálatok riadószintjét (öt szinten, kéktől vörösig) szintén itt állíthatod be és -ha a fórumon is megírtad, akkor- azonnal érvényessé is válik (viszont ezután a körben már ne csökkentsd le).

A Lejárt BO akciók almenüben a korábbi, már véget ért BO akciók listája, a Publikus információk almenüben pedig más országok nem titkos adatai jelennek meg (ezek bővebbek, mint a játékon kívülről látható információk).


HADERŐ
Ebben a menüben láthatod a haderőid általános adatait és itt emelheted, vagy csökkentheted a különböző haderőtípusok riadókészültségeit (szárazföldi haderő,haditengerészet,légierő).
Minden riadószint állítás azonnal 1 akciópont elköltését is jelenti, a riadószinteket (öt szinten, kéktől vörösig) szintén itt állíthatod be.
Ha vörös szintre emelkedik bármelyik készültségi szint, arról automatikusan világhír is készül (úgyhogy ne szórakozz vele, mert pánikot keltesz :)).
Akkor is világhír készül, amikor ezután a maximum szintről lecsökkented a készültségi szintet.
Az egységek és a riadószintek fenntartási költségei a Hadügyminisztériumod költségvetéséből (HP (Hadügy Pont)) lesz levonva, ezt a BELPOLITIKA/BELÜGY menüben ellenőrizheted.
Minden egyes egységed KSZ szintje meghatározza az adott egység erejét, lehetőségeit és szabja meg a fenntartásának költségeit (HP pontját).
Az egységneveket szabadon megváltoztathatod, az nem kerül akciópontba sem. Így könnyebben irányíthatod őket a fórum haderős privát részedben. Az egységeknek utasításokat, parancsokat, tartalékba helyezést, bármit, szintén a fórumon a saját haderő topikodban teheted meg (szabály szerint).


FEGYVERKEZÉS
Itt láthatod a haderőd fejlesztéséhez szükséges főbb adatokat, itt építhetsz/képezhetsz ki új haderőt, valamint itt fejleszthetsz a meglévő egységeiden.

Pontosan láthatod, hogy melyik új egység az 1 akcióponton felül mibe kerül és milyen KSZ-ekkel készül el, valamint hogy mennyi idő alatt lesz bevethető. A kiképzés elindításához lehet a "zsebedben" kevesebb KF vagy HP, de úgy nem kezdheted el, hogy mínuszban vagy bármelyikből. Értelemszerűen kiválaszthatod az új haderőt és ha minden feltételnek megfelelsz, akkor azonnal megkezdődik a kiképzés/legyártás/felszerelés, azonnal megjelenik a meglévő haderőidnél. Minden új egység automatikusan a saját KSZ szinteden készül el, ha gyengébbet szeretnél -mondjuk eladnád- azt is lehet, ezt avatarral kell egyeztetned a fórum privát részében.

A meglévő egységeidnek valamely képességét 2 akciópont fejében és további HP és KF áráért fejlesztheted. Mindig maximum addig a szintig vagy képes fejleszteni, amennyi az adott területen a KSZ gyártási szinted (tehát KSZ szárazföldi, flotta, légierő). Az egység fejleszthető képessége vagy a Támadó ereje (Támadási szint), vagy a Védekező ereje (Védekező szint) és minden haderős egység életében csak 5 KSZ-t képes fejlődni, ezt összesen kell érteni.
A fejlesztésre küldött egység néhány (1-4) körön át nem lesz bevethetõ (ez a kiképzési ideje).
A kiképzési idõ összeadódik, azaz egy már megkezdett fejlesztés újabb fejlesztéssel még tovább fejleszthetõ ha adott a többi feltétel, ekkor a kiképzési idõk is összeadódnak.

A részletesebb haderős szabályokban találhatsz további fontos tudnivalókat.

STRATÉGIAI ERÕK
Ebben a menüben vehetsz/építhetsz új támadó és elfogó rakétákat (1 akciópontért, valamint HP és KF árán).
A modern hadviselésben ezek az eszközök rendkívül fontosak (lásd orosz-ukrán háborút) és fogyóeszközök.
A vásárlásokhoz elegendő HP pont kell, viszont KF-ből -10-ig hitelből is tudsz vásárolni. Minden rakéta az aktuális KSZ szinted fejlettségével és a kifejlesztett technológiai képességekkel bír.


VILÁGHÍREK
Itt olvashatod az avatárok által írt világhíreket, amelyekből értesülhetsz a játék világában zajló olyan eseményekről, amelyekről a titkosszolgálatod esetleg nem küld jelentéseket.

A Javasolt világhír beküldése menüpont alatt magad is javasolhatsz anyagokat. A beküldött anyagban lehetőleg ne rugaszkodj el a valóságtól, és úgy írd meg a cikket, hogy érdemes legyen bárkinek elolvasnia (élvezhető legyen, értelmes és nem ártana, ha nem ismernének az olvasók rád).
Hatásokat természetesen az avatarok adnak, amennyiben megjelenik a cikk.
Minden beküldött javaslatot idővel megnézünk, azonban fenntartjuk magunknak a jogot a beküldött anyag módosítására, vagy szükség esetén visszautasítására. Csak azok a hírek jelenhetnek meg a játékban Világhírként, amelyek rendelkeznek az avatarok által elfogadott minőséggel (beszédstílus, pártatlanság, kép mérete és minősége, stb.) és belefér a játék általunk vezetett történeti világába is.


TOVÁBBI MENÜPONTOK:

• Főoldal: a játék bemutatkozása
• Fórum: link a fórumhoz
• Társoldalak: ez itt a reklám helye
• Országok: a játszható országok listája és állapota (pályázható vagy foglalt)
• „Mi illik hozzád?”: egy hasznos kis teszt, ami a beállítottságod és a játékra fordítható időd alapján segít országválasztáskor.
Post Reply