Segítség a webes felület használatához

A Republik játék hivatalos közleményei és a játékszabályok. Ha valami, akkor ez a kötelező!
Válasz küldése
Avatar
Cormac
játékvezető (avatar)
Hozzászólások: 626
Csatlakozott: 2016. szeptember 26., hétfő 9:31
Kapcsolat:

Segítség a webes felület használatához

Hozzászólás Szerző: Cormac »

Webes felület

A webes felület elérhetősége: https://2100.hu

Országotok gazdaságát, tudományos projektjeit és – részben – katonaságát és titkosszolgálatait az erre szolgáló webes felületen menedzselhetitek.

Lássuk az egyes menüpontokat.

BELPOLITIKA
Itt tekintheted meg az ország általános állapotát összefoglaló statisztikai adatokat, illetve menedzselheted a belügyeket és a szociális ügyeket.

Elérhető információk a Belpolitika felületen:
• Alapvető országadatok (kormányzati és gazdasági rendszer, népesség, GDP stb.)
• Gazdasági mutatók (stabilitás, morál, korrupció, infrastruktúra, tudományos és humán szint, iparágankénti ISZ, recessziós szint, alapok stb.)
• Alapvető katonai és titkosszolgálati alapok (riadószintek, KSZ-ek stb.)
• Iparágankénti termelés, fogyasztás, mérleg, kereskedelem mérlege
• Régiók adatai

A Belügy almenüben állítható be a különféle biztonsági szervek (a rendőrség, a parti őrség/vizirendészet, a határőrség, a katasztrófavédelem vagy a járványügyesek) riadószintje, öt fokozatban kéktől a vörösig (kék,zöld,sárga,narancs,vörös).

A Társadalom almenüben állítható be, mennyi pénzt költesz szociális kiadásokra, kutatás-fejlesztésre és a védelmi büdzsére. A csúszkákat korlátlanul módosíthatod, nincsen költsége és csak a kör végi állapotok számítanak.

Amikor változtatod a csúszkák értékét, akkor (mentéskor) az "Összesített Mérleg"-ed értéke is változik.
Szociális kiadások támogatása: Ezzel állíthatod, hogy mennyi plusz fogyasztást finanszíroz a lakosoknak az állam. A korábban befizetett eco értékekkel minden körben többet fogyaszt a lakosság. Az előző körben beállított mértékhez 0-ra kell állítanod a csúszkát. Ha negatív az eco, akkor az neked most +bevételt jelent, de esetlegesen szociális gondot okozhat (további részletek a fórumban). A Szociális kiadásokra költött eco szabja meg azt is, hogy az országban lévő migránsok mennyire gyorsan képesek munkaképes lakossággá válni.
Kutatás & Fejlesztés (K&F) ráfordítás mértéke: Magas beállításnál hatékonyabbak a kutatások. Az ide elköltött eco összegek a gazdaságod fejlettségétől függő mértékben adnak Kutatási Pontokat (innovációt), amelyből az államilag támogatott kutatások fejlesztései gyorsabban haladhatnak. Beállíthatod: 0-100%-ig, ahol a 100% az elérhető legnagyobb kutatási támogatást jelenti az országodban, míg a 0%-os támogatás megvonja az állami támogatást. Azonban ekkor sem áll le teljesen a fejlesztés, csupán egyre jobban lelassul a folyamatos pénzhiány miatt, de a magánszektorban folyamatosan történik technológia fejlesztés.
Tipp: Figyelj oda, hogy ha van beállítva támogatás, akkor mindig legyen aktív kutatás is (lehetőleg legalább kettő), amelyek fel tudják használni a pénzeket! A befizetett támogatások, amelyek nem "költődnek el" ténylegesen a kutatásokra, azok a pénzek elvesznek!
Hadügyminisztériumod költségvetésére fordítandó tétel: Ezzel töltheted fel a "Hadügy" zsebét pénzzel, ami a biztonságpolitikai kiadásokra kell. Az ide elköltött eco összegek a gazdaság fejlettségétől függő mértékben adnak HP (Hadügy Pont)-ot, melyből fenntartod, fejlesztheted és bővítheted a haderőidet. A működéshez szükséges Katonai Felszerelés (KF) mennyiséget a hadügyminisztériumod ebből a zsebből fedezi, neked nem kell külön a fenntartásra KF-el számolnod. A hadügyre egyszer befizetett pénzt már nem veheted vissza, azt csak a hadügyminisztériumod használhatja fel.
Tipp: Érdemes minden körben figyelni a hadügyed zsebére, mert ha az adott körben biztosan elegendő pénze van már a hadügyednek, akkor az ott felszabaduló pénzt (ha lejjebb állíthatod) abban a körben érdemes lehet kutatásra, vagy szociális támogatásokra költeni. De nagyon figyelj oda, hogy mindig legyen a kör végén elegendő pénze a hadügyednek, különben az országodban komoly gondok adódhatnak!

GAZDASÁG
A gazdasági adatok összegzésén túl ebben a menüben fejlesztheted a gazdaságot és az ország különböző régióit, illetve alakíthatod a kereskedelmi kapcsolatokat.

Fejlesztés
Itt fejleszthetőek a gazdasági fejlettség fő mutatói: az ipari szintek (ISZ), a morál, a korrupció, az infrastruktúra, a humán szint és a tudományos szint; valamint a hadsereg, a haditengerészet és a légierő (gyártási) katonai szintje (KSZ).

Egy klikkelés valamely szektor fejlesztésére 90%-os valószínűséggel +1 ponttal növeli meg az adott szektor fejlettségét, 5%-ban nem sikerül a fejlesztés és 5%, hogy +2 ponttal növeli meg.

A katonai szintek (KSZ) fejlesztése majdnem minden esetben +1 szintet jelent (5% esély itt is van, hogy sikertelen és egy fejlettségtől függő nagyon minimális esély, hogy két szintet ugrik).
A katonai szintek (KSZ) fejlesztésének minden 10. szintje (10,20,30,stb) egy generációs ugrást is jelent, ennek fejlesztése külön projektben történik (fórumon kérdezz rá, amikor szeretnéd fejleszteni).

Minden fejlesztés 8 akciópontodba kerül, ami a kormányzat általános politikai tőkéjét és szakpolitika-előkészítő és -végrehajtó kapacitását mutatja.

Szintén itt fizethetsz be különleges projekteket, amelyeket előzőleg a fórumon megbeszéltél az avatárokkal. Ezek a projektek olyan beruházásokat jelenítenek meg, amelyek az automatikus, „gombnyomogatós” fejlesztéssel nem modellezhetőek le.

A projektek elküldésének van egy kezelési költsége: az országtól függően valamennyi eco (ki van írva).

Régiók
Ebben az almenüben láthatod az ország gazdasági erejének régiók szerinti megoszlását. Minden régiót egy-egy nagyváros neve jelenít meg; ezek az adott nagyvárost és tágabb térségét képviselik. Ha csak az első városodnál látsz adatokat és a többi szám nulla, akkor az elsőnél látható adatok a teljes nemzeted adatait jelentik és a regionális lebontás még nem lett beállítva. Jelezd az aviknak a fórumon!

Ugyanitt jelennek meg az egyes régiókban lévő „épületek” listája. A játékban nem minden létező épület és építmény jelenik meg ilyenképpen (a legtöbb gyár, laktanya, irodaépület, lakóház stb.) az alapok, infrastruktúra és más absztrakt mutatók részeként jelenik meg. A játék csak az ilyen mutatók által nem reprezentált, vagy egymagukban különös stratégiai jelentőséggel bíró építményeket jeleníti meg „épületként”.

Ebben az almenüben építhetsz újabb épületeket. Ez a funkció egyelőre nem működik; a „Fejlesztés” almenüben lévő „projektek” részt használhatjátok erre a célra az avatárokkal megbeszéltek alapján.

Kereskedelem
Itt küldhetsz és fogadhatsz el kereskedelmi ajánlatokat más országoktól, illetve használhatod a világpiacot.

Ajánlat elküldésekor az infrastruktúrád fejlettségétől függő azonnali, egyszeri eco árat kell fizetned, ami megkétszereződik, ha az ajánlat titkos. Ajánlatok elküldése akciópontba kerül.

A „Nemzetközi publikus kereskedelmek” alatt más országok nem titkosított kereskedelmi ügyletei is megtekinthetők.

DIPLOMÁCIA
A „Diplomácia” menüpontban közvetlen üzeneteket küldhetsz más JK-knak. Kérjük, hogy kétoldalú diplomáciai tárgyalásokhoz ezt a felületet, és ne a fórum privát üzeneteit használjátok, mert ezeket a megegyezéseket az avatároknak is tudniuk kell követniük (kivéve a kereskedelmi megegyezéseket, mert azokat a kereskedelem elküldésénél látjuk)! Ezen kívül kérjük, hogy a kereskedelmi megegyezéseken kívüli megegyezéseket a fórum privát topikjaiba mindkét fél rögzítse.

A „Diplomáciai kapcsolatok”, „Külgazdasági kapcsolatok” és „Szövetségek” almenük egyelőre nem működnek; ezeket később fogjuk beüzemelni.

KUTATÁS

Itt irányíthatod, hogy a Kutatás & Fejlesztés (K&F) ráfordításnál elköltött összegek, mely technológiák kutatásainál legyenek elköltve.
Minden technológia, ami kutatás alatt van, azt támogatod és mindegyik amelyik nincs, azt nem támogatod.
Mindig körváltáskor derül ki, hogy egy kutatást sikerült befejezned vagy még nem, illetve körváltáskor számolódik el a K&F támogatás is.

A folyamatban lévő kutatásoknál a színekből sejtheted, hogy hol tart a fejlesztés: kék – kezdeti állapot; narancs – közepes; piros – közel a cél.

A „Nemzetközi programok” almenü egyelőre nem működik; az országok közti tudományos együttműködésre egyelőre használjátok a bevett diplomáciai csatornákat és a „projekt” funkciót az avatárokkal egyeztetve.

A „Technológiai háló” az, aminek a neve mutatja. Itt láthatod a Republikban kifejleszthető teljes technológia "hálót". Minden a képen megtalálható technológia, több mint háromszáznegyven darab, már elérhető és kifejleszthető a játékban, de a változtatás jogát azért továbbra is fenntartjuk magunknak. ;)


HÍRSZERZÉS
Adhatsz utasításokat a titkosszolgálataidnak. Egy új hírszerző (BO) akció elküldése minden esetben azonnal 2 akciópont elköltését is jelenti. Az akció elküldése után átnézzük, és alaposan átgondoljuk mit szeretnél.

Az akcióról a fórumon lévő topikodban beszélünk, az eredményeket is elsősorban oda kapod majd meg.
Az általad ajánlott BO pontokból tudjuk felmérni, hogy mekkora akciót szeretnél.

1-2 pont elég szokott lenni egy kisebb akcióhoz, de egy komplexebb munkához már 5-6 is kevés lehet.
Amint "beáraztuk" az akciót, azaz beállítottuk, hogy miből mennyibe kerüljön, az akció visszakerül hozzád és az akció részleteibe belépve el kell azt fogadnod. Ha kérdésed lenne ekkor, azt a topikodban felteheted. Csak az elfogadásoddal kezdődik meg az akció!
Minden titkosszolgálati akció a "rendes" működésen felüli akciót jelent, ezért plusz költséget jelenthet neked. Ilyen plusz költségek nem csak az akció elindulásánál, hanem akár az akció folyamata közben is előfordulhat, ilyenkor ameddig nem rendezed a költségeket, az akció is leáll. Az új felmerülő költségekről értesítést kapsz a BO menüben és üzenet formájában is.

Minden BO akció megjelenik itt a weboldalon, illetve a fórumod privát részében is a titkosszolgálatnál. Elsősorban a fórumon küldjük az új információkat az akciókról, az új utasításokkal tegyél te is így.

Minden titkosszolgálati riadószint állítás azonnal 1 akciópont elköltését is jelenti.

A titkosszolgálatok riadószintjét (öt szinten, kéktől vörösig) szintén itt állíthatod be.

A Lejárt BO akciók almenüben a korábbi, már véget ért BO akciók listája, a Publikus információk almenüben pedig más országok nem titkos adatai jelennek meg.

HADERŐ
Ebben a menüben láthatod a haderőid általános adatait és itt emelheted, vagy csökkentheted a különböző haderőtípusok riadókészültségeit (szárazföldi haderő,haditengerészet,légierő).
Minden riadószint állítás azonnal 1 akciópont elköltését is jelenti, a riadószinteket (öt szinten, kéktől vörösig) szintén itt állíthatod be.
Ha narancs vagy vörös szintre emelkedik bármelyik készültségi szint, arról automatikusan világhír készül.
Akkor is világhír készül, amikor egy magas szintről lecsökken a készültségi szint.
Az egységek és a riadószintek fenntartási költségei a Hadügyminisztériumod költségvetéséből (HP (Hadügy Pont)) lesz levonva, ezt a BELPOLITIKA/BELÜGY menüben ellenőrizheted.
Minden egyes egységed KSZ szintje határozza meg az adott egység erejét, lehetőségeit és szabja meg a fenntartásának költségeit (HP pontját).
A haderőd teljes erejében a haderőd pontértéke (haderőnemenként) és a haderőid morálja számít.

FEGYVERKEZÉS
A „FEGYVERKEZÉS”, és a „STRATÉGIAI ERÕK” almenük egyelőre nem működnek; ezeket később fogjuk beüzemelni.

VILÁGHÍREK
Itt olvashatod az avatárok által írt világhíreket, amelyekből értesülhetsz a játék világában zajló olyan eseményekről, amelyekről a titkosszolgálatod esetleg nem küld jelentéseket.

A Javasolt világhír beküldése menüpont alatt magad is javasolhatsz anyagokat. A beküldött anyagban lehetőleg ne rugaszkodj el a valóságtól, és úgy írd meg a cikket, hogy érdemes legyen bárkinek elolvasnia (élvezhető legyen, értelmes és nem ártana, ha nem ismernének az olvasók rád).
Hatásokat természetesen mi fogunk adni, amennyiben megjelenik a cikk.
Minden beküldött javaslatot idővel megnézünk, azonban fenntartjuk magunknak a jogot a beküldött anyag módosítására, vagy szükség esetén visszautasítására. Csak azok a hírek jelenhetnek meg a játékban Világhírként, amelyek rendelkeznek az általunk elfogadott minőséggel (beszédstílus, pártatlanság, kép mérete és minősége, stb.) és belefér a játék általunk vezetett történeti világába.

TOVÁBBI MENÜPONTOK:

• Főoldal: a játék bemutatkozása
• Fórum: link a fórumhoz
• Társoldalak: egyelőre üres
• Országok: a játszható országok listája és állapota (pályázható vagy foglalt)
• „Mi illik hozzád?”: egy hasznos kis teszt, ami a beállítottságot és a játékra fordítható időd alapján segít országválasztáskor.
Válasz küldése