HADERŐ – Vásárlás, fejlesztés, kereskedelem, elhasználódás, támogatás, rakéták

A Republik játék hivatalos közleményei és a játékszabályok. Ha valami, akkor ez a kötelező!
Válasz küldése
Avatar
Cormac
játékvezető (avatar)
Hozzászólások: 626
Csatlakozott: 2016. szeptember 26., hétfő 9:31
Kapcsolat:

HADERŐ – Vásárlás, fejlesztés, kereskedelem, elhasználódás, támogatás, rakéták

Hozzászólás Szerző: Cormac »

Haderő Pont (továbbiakban: HP)

Minden országnak van egy úgynevezett Haderő Pontja, amelyet felhasználhat:
- új egység gyártására/kiképzésére
- haderőfejlesztésre
- haderő fenntartására
A HP támogatása körönként növelhető az weboldalon a Belpolitika – Belügy menüben („Hadügyminisztériumod költségvetésére fordítandó tétel”). A HP gyakorlatilag a haderő működtetéséhez szükséges szellemi és általános eszköz erőforrásokat jelenti (mindent, amit a KF nem).

Katonai Felszerelések (KF)

Minden haderő építéséhez/kiképzéséhez és fejlesztéséhez, valamint működtetéséhez szükség van valamennyi KF-re, amelyet az egységek ilyenkor felhasználnak. A KF a nem általános katonai eszközöket jelenti, ebbe tartoznak a lövedékektől kezdve a teljes haditechnikákig minden. Bővebben a KF-ről a gazdasági szabályban olvashatsz.

Katonai Gyártási Szintek

A kiképzés/gyártás során a KSZ szintek számítanak. Értelemszerűen a „Katonai Szint Gyártás – szárazföld” a szárazföldi, a „Katonai Szint Gyártás – haditengerészet” a tengeri, a „Katonai Szint Gyártás – légierő” a levegőben repülő egységtípusoknál érdekesek.
A Katonai Szint Gyártás (KSZ Gyártás) fejlesztéseinek minden 10. szintje (10,20,30,stb) egy generációs ugrást is jelent a haditechnikában, ennek fejlesztése külön projektben történik és egyéb ára, valamint feltételei vannak. A KSZ fejlesztése a weboldal Gazdaság – Fejlesztés részen lehetséges, a fejlesztés árai az ország képességeitől függenek.

Egységek KSZ szintje

Egy adott egység KSZ szintje határozza meg az adott egység erejét, lehetőségeit és szabja meg a fenntartásának költségeit (HP pontját és KF eszközigényét).
Az egység KSZ szintjén felül van Támadó Értéke (TÉ) és Védekező Értéke (VÉ), amely fejlesztéssel maximum 5 szinttel magasabb is lehet, mint az egység KSZ értéke. Bővebben lásd a fejlesztésnél.

Egységek életereje


Minden egységnek saját életereje van, amely valamely tevékenység következtében, vagy sérüléskor csökkenhet. Javítás/gyógyulás feltételei lehetnek a saját városba történő mozgatás, a harcokból való kivonás, vagy erősítés megérkezése. Ha nincsen jelölve egy egység életereje, úgy az teljes (100%-os) életerővel rendelkezik.

Egységek morálja

Minden egységnek van egy morálja is, ami ha nincsen jelölve, akkor azonos az országban lévő aktuális haderős morállal. Értelemszerűen harcokban sebződéskor és elveszett csaták alkalmával csökkenhet.


Egységek kiképzése, hadrendbe állítása

Új (és a kezdeti) egységek hadrendbe állítása a következőképpen lehetséges. Minden ország maximum az ország adott Katonai Szint Gyártás szintjének megfelelő egységeket képes hadrendbe állítani (értelemszerűen nézve a KSZ gyártási szinteket, pl. gyalogosnál a „Katonai Szint Gyártás – szárazföld” és így tovább. Bármely ország képes a saját KSZ szintjénél alacsonyabb szintű egységeket is „készíteni”, jellemzően ezek az egységeket vagy a gyorsaság kedvéért, vagy pedig eladás céljából készülnek. Ezen kívül avatarok minden országhoz egyénileg adhatnak a KSZ gyártási szinttől eltérő szintű egységeket, jellemzően ezek IRL meglévő egységeket jelentik (nevesítve behozzuk őket). Ha lenne olyan igényed, hogy IRL egy egysége nem választható a kezdeti egységek listájában de te szeretnéd, akkor kérd az avikat (hivatkozást is kérünk, amin látjuk hogy jogos a kérésed).

Egységek kiképzése, hadrendbe állítása a játék folyamán

Ha már te vagy egy korábbi játékos (esetleg avatar) elkészítette az országodba a haderőt, úgy az már adott, azon nem változtatunk, megörökölted. Azonban bármikor dönthetsz úgy, hogy új egységet szeretnél kiképezni. Számolj vele, hogy ahogy az IRL is történik, itt sem azonnal kapod meg a haderődet, van egy átfutási (kiképzési,felszerelési,megépítési) ideje. Jellemzően a nagy hadihajók készülnek el a leglassabban, ezekre általában éveket kel várni. Viszont míg egy még gyártásban lévő repülőgép akár már pár körön belül felállítható, egy új legyártása (KSZ-től függően) több időbe is telhet.
Érdemes ezért -ha gyorsan kell és ha lehetséges- vásárolni más országból egységeket.

Új egység megszerzésének menete
(ha nem mástól vásárolod) a következő:
Az egység gyártásának igényét a fórum haderőre vonatkozó topikjában kell megadnod:
1. Megkérdezed az egység költségét, amihez meg kell adnod mit szeretnél készíteni:
típus & darabszám
2. Megkapod az árát: katona (fő), HP, KF, elkészülés ideje (kör)
3. Jóváhagyod (egyértelműen).
4. Az elkészülési idő lejártakor elkészül az egység, megjelenik a weben az adott haderőtípus összesített erejében.
5. Bevetheted.

Egységek fejlesztése

Egy teljes, megnevezett hadosztályt, vagy csak egy részét (akár egyetlen egységet) fejleszthetsz az aktuális szintjéről, ha képes vagy rá (KSZ Gyártási szinted magasabb).
Ezt hasonlóan kell megtenned, mint az új egységnél, csak éppen pontosan nevezd meg mit szeretnél és mire fejleszteni.
Alapszabály, hogy minden egység gyártási szintjétől maximum +5KSZ-nyi értékben lehet a Támadási Értékét (TÉ) és a Védekező Értékét (VÉ) megnövelni, de generációs ugrást így nem végezhet (tehát 18-as repcsit maximum 19-ig lehet növelni, tovább nem, mert a 20-as már 5. generációsnak számítana és az teljesen új technikát (gépet) jelentene).


Egységek adás-vétele

Más nemzetek -akár fejlettebb haderős egységeit is- megveheted, vagy akár a sajátodból eladhatsz.
Ezekben az esetekben nem kompletten azonnal bevethető egységeket veszel/adsz el, hanem csak a technikát és a katonáidat betanítod/betanítják az adott technika használatára. Ez játéktechnikailag azt jelenti, hogy az adás vételben a haderő katona értéke (fő) nem tétel, az üzletben csak az egység KSZ-e és haderőtípusa jelenik meg. A vevő oldalán a bevethetőség elérésekor kerül elszámolásra a működtetéséhez szükséges katona értéke (fő), HP és az esetleges KF költség.
Amennyiben magasabb KSZ szintű egység megvételéről van szó, úgy szükséges az adott KSZ szinten történő bevethetőséghez az eladó támogatása is (betanítás, majd folyamatosan szerviz és support nyújtása a vevő felé). Erről bővebben a „Haderős egységek támogatása” résznél olvashatsz.

A haderők adás-vételének menete:
- Megegyeztek egymással arról, hogy milyen haderőről szeretnétek üzletelni egymással.
- Az eladó a privát topikjában jelzi az igényt, mely szerint XY országnak CSZ haderőt adna el (kell: név,darabszám,KSZ,pozíció), támogatással együtt. Az avatarok megvizsgálják, hogy van-e ennek valamilyen akadálya az országban (pl. USA parlamentje megvétózhatja), majd az eredményt jelzik a topikban.
- Ha zöld utat kapott a megegyezés, akkor az egyikőtök elküldi a kereskedelmi megegyezést, amelynek szövegébe bemásoljátok a megegyezés részleteit.
- Miután lezajlott a kereskedelmi ügylet, megkapjátok a topikotokba a haderőt, a weboldalon pedig a haderő erejét.
Előfordulhat olyan eset is, hogy egy harmadik (magasabb KSZ-el rendelkező) nemzet haderejét adnád el valakinek. Ekkor szükséges a gyártó fél jóváhagyása is az üzlethez.
Minden nevesített haderőnél -amelyet más nemzet támogatásával gyártottak- ezért látható, hogy kitől függ.
Egy konkrét példa: Kína egységei között:
- 1db Liaoning (Oroszországból), Repülőgép-hordozó /xx,xx,x,xx/
Minden ország -aki máshol lévő egységet támogat, kap erről egy listát.

Haderőtípusok összesített ereje a weboldalon

Minden haderőtípusnál külön jelenik meg a játékban (a haderős költségek ebből is számolódnak), így a játékban megjelenik „Szárazföldi haderő összesített ereje”, „Haditengerészet összesített ereje” és „Légierő összesített ereje”. A három érték összege és a haderőd morálja együtt mutatják meg az ország teljes haderejének ütőképességét, erejét.

KSZ csökkenés, kannibalizmus

Amennyiben egy ország nem éri el egy egység KSZ-ét, az biztosan azt jelenti, hogy külföldi haditechnikával épült. Az ilyen egységeknél nagyon fontos, hogy a gyártó ország támogatásának (supportjának) hiányában az adott egység hatékonysága (KSZ-e) idővel csökken (mivel nincsen megfelelő minőségű hadianyag ellátás, ezért nem képes pótolni az elromlott, vagy elhasználódott hadianyagokat). A KSZ csökkenés a támogatás megszűnését követő 2. körben (fél évvel) kezdődik és az egység TÉ, VÉ, és KSZ szintje körönként csökken 1-el addig, ameddig adott ország gyártási KSZ-ét el nem érik.

Ez ellen többféle megoldás létezik:
- külön megegyezéssel ismét megszerezni a gyártó folyamatos támogatását (supportját, ez haderős egységeladási folyamatnak minősül, mivel felmerülhet a gyártó országán belüli egyéb akadály is)
- a gyártó országtól (megkeresés után) egyszeri üzlet alapján eszközöket vásárolni, ami kitolja a KSZ csökkenés idejét (ezt is csak avatari irányítással lehet „végig vinni”, ilyen igény esetén a privát topikban kérdezd meg)
- több azonos szintű és típusú egység megléte esetén (ha egy ország a gyártója) lehet úgy is dönteni, hogy feláldoznak egy/több egységet abból a célból, hogy egy másik egység KSZ szintje még egy ideig ne csökkenjen. Ezt hívják a szakmában kannibalizmusnak, az így feláldozandó eszközök berendezéseit használják fel a máshol kiesett eszközök pótlására.
- saját fejlesztéssel megoldani a további működést (privát topikbeli avatari egyeztetést követően egy egyedi projekt keretében megszerezheted adott KSZ egység (csak adott egység) szinten tartását, viszont általában a speciális technológiák hiánya miatt nem érheti el az eredeti szintet, csak egy köztes szinten tud működni)

Haderős egységek támogatása

Amennyiben magasabb KSZ szintű egység megvételéről van szó, úgy szükséges az adott KSZ szinten történő bevethetőséghez az eladó támogatása is (betanítás, majd folyamatosan szerviz és support nyújtása a vevő felé). A gyártó ország politikai okokból bármikor megvonhatja a támogatását a külföldre eladott egységektől, ezzel szintcsökkenésre (vagy legalábbis szinten tartási nehézségekre) ítélve őket.

Támadó és elfogó rakéták

A weboldalon a Haderők – Stratégiai Erők menüben lehetséges Támadó és Elfogó rakétákat építeni. Mindegyik rakéta mindig az ország aktuális KSZ szintjén, a kifejlesztett technológiákat felhasználva tevékenykedhet. A támadó rakéták jellemzően távolról indítható földről indítható (föld-föld), levegőből hordozóról indítható (levegő-föld), tengerről indítható (víz-föld) rakéták, melyeknek bevetését a privát haderős topikodban intézheted (utasításban jelöld mire és mennyi támadó rakétát használsz fel), míg az elfogó rakéták automatikusan működnek.
Egy gombnyomásra 10 darab rakéta épülhet (vagy támadó, vagy pedig elfogó típusból).
Válasz küldése